Veelgestelde vragen
Om je te helpen snel antwoorden te vinden
In de meeste gevallen worden boekingen binnen een paar uur bevestigd, maar soms kan het tot 24 uur duren. We vragen een bevestiging voor elke huurauto om mogelijke technische problemen te voorkomen.
Controleer de status van je boeking op de pagina Boekingen (je wordt daar automatisch naartoe doorverwezen nadat je een boeking bij ons hebt gemaakt).
We moeten de beschikbaarheid van het voertuig nog bevestigen met de verhuurder. Zodra dit bevestigd is, sturen we direct een bevestiging.
Helaas kon de verhuurder de beschikbaarheid van het gevraagde voertuig niet bevestigen. We zullen binnenkort contact met je opnemen om alternatieve opties te bespreken. Als je daar niet tevreden mee bent, kun je je boeking annuleren. Vooruitbetalingen worden binnen 10 kalenderdagen teruggestort op je rekening (afhankelijk van je bank).
De voucher is een bevestiging van de huur die wordt gebruikt om aan te tonen dat u het voertuig hebt gereserveerd en vooruitbetaald. Het bevat leveringsinstructies, huurvoorwaarden en contactgegevens van zowel de klant als de verhuurder
Uw Voucher wordt als bijlage bij de bevestigingse-mail gevoegd wanneer uw autohuur wordt bevestigd. U kunt hem ook downloaden van uw boekingspagina zodra de boeking is bevestigd.
Verhuurders doen hun best om de exacte auto te leveren die je hebt geboekt, maar ze kunnen een specifiek automodel NIET garanderen (laat terugkerende auto's, schade op het laatste moment). Door veranderende omstandigheden kan het zijn dat je een model krijgt uit dezelfde autoklasse.
Soms garandeert de autoverhuurder alleen een bepaalde categorie auto's en niet een specifiek merk en model. Autoverhuurbedrijven groeperen verschillende auto's in dezelfde categorie die dezelfde kenmerken moeten hebben als bevestigd op het moment van boeken. Dergelijke auto's worden gelabeld met "of soortgelijk" naast het merk en model en de details worden weergegeven wanneer u met de muis over de auto beweegt.
Als u andere weggebruikers verwondt of iemands eigendom beschadigt terwijl u rijdt, betaalt de WA-dekking deze kosten. In de meeste landen is een WA-dekking wettelijk verplicht. TPL dekt geen schade aan de huurauto van de bestuurder zelf. Ook diefstal van de auto wordt niet gedekt.
CDW vermindert uw aansprakelijkheid voor uw eigen huurauto als u een ongeluk veroorzaakt (het is dus uw schuld). Meestal bepaalt CDW het maximumbedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Zonder CDW zou je aansprakelijk kunnen zijn voor de volledige kosten van de huurauto als deze beschadigd raakt. Met CDW hoef je niet de volledige reparatiekosten te betalen, maar draag je bij aan de reparatiekosten tot een afgesproken niveau. Vaak worden wielen, banden, glas, onderzijde carrosserie, dak, sleutels, sloten en antennes niet gedekt door de CDW.
TP beperkt je aansprakelijkheid in het geval dat de huurauto wordt gestolen. Gewoonlijk bepaalt TP het maximumbedrag dat het autoverhuurbedrijf je in rekening zal brengen voor het vervangen van een gestolen auto of het herstellen van de schade van een poging tot autodiefstal.
SCDW en FDW dekken meestal die onderdelen van de auto die niet onder de standaard CDW vallen, zoals ruiten, wielen of banden. Ze kunnen ook de borg en/of het eigen risico verlagen, zodat je een lagere borg moet achterlaten bij het ophalen of zelfs helemaal niets hoeft te betalen voor schade.
De verzekering wordt altijd verzorgd door de verhuurder.
Verhuurders dekken zich in voor eventuele autoschade of toekomstige kosten, zoals administratiekosten, ontbrekende brandstof, parkeerboetes/boetes voor snelheidsovertredingen en het eigen risico van de CDW. Daarom wordt u in de meeste gevallen gevraagd om een borgsom achter te laten wanneer u de auto ophaalt, zodat u zeker weet dat de auto veilig wordt teruggebracht.
Eigen risico is het maximale bedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Als uw eigen risico bijvoorbeeld 200 euro is en de schade aan de carrosserie bij inlevering 1.000 euro bedraagt, hoeft u slechts 200 euro te betalen. De overige 800 euro wordt gedekt door de verzekering. Het eigen risico voor elke auto staat in de overeenkomst met de autoverhuurder.
Een waarborgsom is een bedrag dat gewoonlijk bestaat uit een eigen risico en een kost voor mogelijke toekomstige uitgaven (kosten, ontbrekende brandstof, snelheidsovertredingen tickets, boetes). Een eigen risico is een bedrag tot waar je verantwoordelijk voor bent in het geval van schade aan de auto.
Het borgbedrag wordt vastgehouden voor de duur van de huur. Het wordt gedeblokkeerd of terugbetaald bij veilige inlevering van het voertuig of binnen 10 tot 28 dagen na inlevering, zolang er geen extra kosten zijn voor de verhuurder.
Neem rechtstreeks contact met ons op via e-mail of telefoon. We zullen je verzoek evalueren, controleren of de wijzigingen mogelijk zijn en je boeking bijwerken. Afhankelijk van de aard van de wijzigingen kunnen er extra kosten ontstaan. Het verwerken van wijzigingen kan tot 24 uur duren.
Om je boeking te annuleren, log je in op Mijn boekingen en klik je op Annuleren. Als je een boeking annuleert vóór de No-refund periode, wordt je vooruitbetaling volledig terugbetaald.
De huurovereenkomst die u ondertekent met het verhuurbedrijf is onderhevig aan de huurvoorwaarden en de wetgeving van het land waar u huurt. Lees de huurvoorwaarden van de overeenkomst zorgvuldig en zorg ervoor dat u ze begrijpt en ermee akkoord gaat.
Als uw vluchttijd of vluchtnummer is gewijzigd, moet u de verhuurder zo snel mogelijk op de hoogte brengen van de actuele informatie.
Controleer de auto grondig op eventuele onvolkomenheden bij het ophalen en stel de autoverhuurder op de hoogte van eventuele problemen. Maak foto's van de huurauto voor het ophalen en na het inleveren zodat er geen verwarring kan ontstaan over de staat van de auto bij terugkomst. Eventuele schade aan de auto kan van invloed zijn op uw Eigen Risico als dit niet voor de huur wordt opgelost. Bewaar altijd alle papieren die u hebt gekregen.
Zorg ervoor dat de vertegenwoordiger van de autoverhuurder de inlevering aftekent (zorg ervoor dat de huurovereenkomst is afgetekend door de autoverhuurder).
Dat hangt af van de verzekering die je hebt. Als er schade is, breng dit dan onder de aandacht van de vertegenwoordiger. Vraag hem naar de kosten die hij nodig acht en laat die schriftelijk vastleggen. In de meeste gevallen brengt de verhuurder de schade in rekening door een deel van de borg in te houden. Laat jezelf altijd voldoende tijd voor de vlucht om terug te keren.
Als je de auto niet op de afgesproken tijd kunt inleveren, informeer dan de autoverhuurder. Het is misschien mogelijk om de auto iets later dan afgesproken in te leveren.
In de meeste gevallen geven autoverhuurders geen geld terug voor het eerder inleveren van de auto dan afgesproken.
Sommige autoverhuurders bieden de mogelijkheid om de grens over te gaan, andere niet. Als het overschrijden van de grens is toegestaan, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor extra verzekeringen, belastingen, enz. Je moet de autoverhuurder informeren over het overschrijden van grenzen, anders kan je verzekering ongeldig worden. Vraag advies over de rijgebieden/landen die je van plan bent te bezoeken.
Sommige autoverhuurders beperken het aantal kilometers per dag of per huurperiode. Extra kilometers moeten bij terugkomst worden betaald, tenzij u Unlimited Mileage hebt gekocht bij uw reservering.
Ja, maar er kunnen extra bezorgkosten van toepassing zijn, zowel bij het ophalen als bij het terugbrengen. Sommige bedrijven bieden gratis bezorging aan op bepaalde plaatsen wanneer de huurperiode langer is dan een bepaald aantal dagen.
De extra bestuurder moet aan dezelfde eisen voldoen als de hoofdbestuurder. Elke extra bestuurder moet aanwezig zijn bij het ophalen van het voertuig, in het bezit zijn van zijn documenten en geregistreerd staan in de huurovereenkomst.
Ja, optionele extra's moeten worden aangevraagd tijdens het boeken en de bijbehorende kosten worden weergegeven indien beschikbaar.
Ga na afloop van de huur naar uw boekingspagina en klik op "Laat een beoordeling achter" om uw ervaring te beoordelen. Als u problemen wilt bespreken die zich tijdens uw huurperiode hebben voorgedaan, neem dan contact met ons op en laat de kwestie onderzoeken.