Peugeot 207
in Montenegro
Bedankt voor je feedback. Dat waardeer ik!
Zodra ik de auto had gehuurd en een deel had betaald, nam iemand contact met me op om me informatie te geven over de auto. Dus dat was goed. Het ophalen zou gemakkelijk zijn; op een parkeerplaats bij het vliegveld in Tivat.
Ik huurde de auto voor 15 dagen. Van 8 augustus tot 22 augustus.
Ik zou de auto op 8 augustus om 9:30 uur op het vliegveld ophalen. Er moest iemand komen om het papierwerk te regelen, het rijbewijs te controleren, me de sleutel te geven,....
Maar de persoon arriveerde om 11:10 uur. Dus ik moest bijna 2 uur wachten. (Vanwege mensenhandel zeiden ze. Dus als dat de reden was, konden ze er niets aan doen. Ik hoop in ieder geval dat ze op tijd zijn vertrokken. Als ze locals zijn moeten ze nu het verkeer een beetje in de gaten houden haha). Maar goed. Ik was iets aan het drinken op een terrasje, dus gelukkig kon ik wachten met een fris drankje in de hitte. Dat was geen groot probleem. Het is niet leuk weet je, maar dat gebeurt soms.
Maar nu over het verhuurproces; De man zou al gek laat zijn om de sleutel af te geven, maar er was ook ineens een probleem. De auto die ik online had geboekt was niet beschikbaar op 8 augustus, pas vanaf 9 augustus. Dus vroeg hij me (toen ik landde in Tivat - dus super last minute en nog voordat ik 2 uur moest wachten) of ik op 9 augustus terug wilde komen naar thr airport om de 'betere' auto in te leveren voor de andere die ik online had geboekt. Maar ik ging naar de bergen en dat was ver. En ik wilde niet terugkomen. Ik had een planning en ik wilde geen uren en benzinegeld verspillen om terug te komen alleen omdat de auto plotseling niet beschikbaar was. Het was niet mijn schuld en voor mij zou het bedrijf zo'n situatie moeten oplossen. Ik had de auto geboekt voor 8 augustus tot 22 augustus. Niet vanaf 9 augustus.
Gelukkig, omdat de autojongen veel te laat was, vertelde hij me dat ik de betere auto kon houden en niet meer hoefde te wisselen. Maar dat wilde ik in eerste instantie niet omdat ze verwachtten dat ik ver van mijn verblijfplaats zou afspreken haha.
(En ook, omdat de autojongen super laat kwam, vroeg hij me of ze de auto eerst schoon moesten maken voordat ze hem aan mij gaven, want hij was een beetje vies, niet te veel. Maar ik wachtte al zo lang dus ik had zoiets van nee het is al goed. En ik ging weg ;p )
De man die papierwerk kwam invullen sprak geen Engels, dus we gebruikten google translate en signalen haha. Maar die man was erg aardig en behulpzaam. Hij liet me alles zien wat ik moest weten en toen verlieten we samen de parkeerplaats. Hij eerst in zijn auto en toen ik.
Toen ik de parkeerplaats verliet, moest ik €16 betalen. Dat klopte dus niet. Misschien moest ik betalen omdat de auto er al lang stond? Maar dat waren verrassingskosten. Ze zouden op zijn minst tegen de klant moeten zeggen dat we een kleine extra kostenpost hebben.
Het terugbrengen was gemakkelijk omdat ik de auto op de parkeerplaats had gezet en de sleutel op de band had laten zitten. Er waren geen verborgen kosten of toeslagen, dus dat is heel fijn.
Al met al erg tevreden. Zeker toen ik de betere auto mocht houden. 😄
augustus 2025