Servicevoorwaarden

Onze overeenkomst met jou

Autoverhuurders hebben hun eigen huurvoorwaarden. Bij het ophalen van het voertuig ondertekent u een huurcontract met de verhuurder die het voertuig levert.

De hieronder beschreven diensten worden geleverd door ProQuix OÜ (Ests registratienummer 16574542).

De wetten van Estland zijn van toepassing op onze Algemene Voorwaarden, evenals eventuele geschillen, hetzij in de rechtbank of arbitrage, die kunnen ontstaan tussen TakeCars.nl en u, zonder rekening te houden met conflicten van wettelijke bepalingen.

Betalingen

Met vastgehouden vooruitbetaling wordt de auto voor u vastgezet op de geselecteerde data en tijden. De rest van de huurprijs (het volledige saldo) wordt in rekening gebracht door de autoverhuurder bij het ophalen van de auto.

Alle vooruitbetalingen worden gedaan met maximale beveiliging (SSL-encryptie).

Boekingsproces

We tonen voertuiginformatie, huurvoorwaarden, extra's en verzekeringsopties zoals verstrekt door het verhuurbedrijf.

We krijgen een bevestiging van elke boeking van de verhuurder. De meeste boekingen worden binnen enkele uren bevestigd. In sommige gevallen kan een bevestiging tot 24 uur duren.

Zodra we de bevestiging van de verhuurder hebben ontvangen, schrijven we de vooruitbetaling van uw kaart af en sturen we u de bevestigingsvoucher, waarmee het boekingsproces wordt voltooid.

Als het voertuig niet beschikbaar is, nemen we contact met u op om alternatieven aan te bieden. Als je de alternatieve opties niet accepteert, annuleren we de boeking en storten we het vooruitbetaalde bedrag terug op je creditcard. Dit bedrag staat binnen 10 dagen op je rekening, afhankelijk van je bank.

De boekingsstatus kun je vinden door na het inloggen naar je boekingslijst te gaan.

Annuleren / Restitutie

Om je boeking te annuleren, log je in bij "Boekingen" en klik je op "Annuleren" naast de boeking of stuur je een verzoek naar support@takecars.com via het e-mailadres dat je bij de boeking hebt opgegeven.

In geval van annulering worden 10% servicekosten van het vooruitbetaalde bedrag in rekening gebracht, ongeacht de reden van annulering.

No-Show

In geval van een 'No-show' wordt geen aanbetaling terugbetaald. Een 'No-show' is van toepassing wanneer je:

  • Niet komt opdagen voor een gereserveerde auto zonder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen;
  • De auto niet ophaalt op de tijd en datum die in de Voucher staan vermeld;
  • Verzuimt de documenten te verstrekken die nodig zijn om de auto op te halen;
  • Geen borg achterlaat;
Wijzigen

U kunt een bevestigde huur wijzigen door uiterlijk 24 uur voor de ophaaldatum/tijd een e-mail te sturen naar support@takecars.com.

Wij zullen u adviseren of de voorgestelde wijzigingen mogelijk zijn en of deze al dan niet van invloed zijn op de huurprijs.

Tenzij we wijzigingen schriftelijk hebben aanvaard, blijven de eerder bevestigde voorwaarden van toepassing.

Leveringsvoorwaarden

Bij het ophalen van het voertuig moet u een huurcontract ondertekenen met de verhuurder die het voertuig levert.

In het geval van vertraging of annulering van een vlucht, is het uw verantwoordelijkheid om de autoverhuurder te informeren.

Controleer het voertuig bij het ophalen om er zeker van te zijn dat eventuele schade, hobbels of krassen naar behoren worden opgemerkt door de autoverhuurder.

U moet de volgende documenten laten zien wanneer u de auto ophaalt:

  • Gedrukte of digitale Voucher;
  • Paspoort / ID-kaart;
  • Volledig geldig rijbewijs;
  • Internationaal rijbewijs (vereist door sommige autoverhuurders);
  • Geldige creditcard op naam van de hoofdbestuurder (vereist door sommige autoverhuurbedrijven);
Disclaimer

Wij treden op als tussenpersoon tussen autoverhuurbedrijven en klanten. Wij bezitten geen huurauto's, de auto's die u huurt zijn eigendom van de autoverhuurbedrijven.

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden als je bij het ophalen van de auto niet hebt voldaan aan de eisen van de autoverhuurder.

Wij aanvaarden geen enkele verantwoordelijkheid voor verlies, schade of letsel aan de gezondheid als gevolg van het huren van een auto.

Gegevensbescherming

Uw persoonlijke gegevens worden verwerkt volgens de vereisten die van toepassing zijn in de EU en om de door u gevraagde Dienst te kunnen leveren. Informatie over persoonlijke gegevens wordt gespecificeerd in het Privacybeleid.

Klachten

Klachten moeten schriftelijk worden ingediend bij support@takecars.com of op ons postadres Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa , Tuukri tn 19-315, 10152, Estonia. We streven ernaar om binnen 7 dagen een antwoord te geven.

Сlachten met betrekking tot autoverhuurbedrijven moeten rechtstreeks aan de autoverhuurbedrijven worden gericht.