We waren erg ontevreden, niet zozeer over de auto, maar over de heer Huseyin, die een vertegenwoordiger is van het bedrijf dat de auto ter plaatse (Izmir airport) levert.
We vlogen vanaf Antalya en gaven dit aan bij de boeking, inclusief het vluchtnummer. Natuurlijk kwamen we aan in de binnenlandse terminal. Huseyin kwam naar ons toe in de internationale terminal. Het gevolg: onnodige onderhandelingen en tijdverlies.
Hij bracht ons niet naar de parkeerplaats van het verhuurbedrijf, maar naar een appartementencomplex. Ook had hij geen terminal voor betaling met bankpas, hoewel in de huurvoorwaarden op de site een dergelijke mogelijkheid stond. Vervolgens nam hij van ons 10 euro extra voor het passeren van de auto op tolwegen, waarbij hij uitlegde dat de auto een ingebouwde transponder heeft voor automatische betaling en dat het bedrag daarvan wordt afgetrokken en het is gewoon zo. Er stond geen informatie over deze tol op de website bij het boeken.
De auto was helemaal gemangeld. We namen 26 foto's van de schade om de huidige staat van de auto vast te leggen. Maar het leek te rijden, en de tijd drong, dus besloten we het aangeboden exemplaar te nemen. Maar nog dezelfde dag merkten we hoe het stuur en de versnellingspook waren aangeveegd. Volgens het contract zou de auto in 2022 geproduceerd worden, maar wij namen hem in januari 2024. Zo kan een auto er niet uitzien na 2 jaar gebruik. We begonnen naar het technisch certificaat te kijken, en daar staat dat deze auto niet 2022 is, maar 2018. Het is dus een andere auto dan we hadden besteld, ook al was het hetzelfde model. De kilometerstand stond vermeld op ongeveer 97000 kilometer, maar zo'n geveegd stuur en versnellingspook zeiden dat de auto ruim over de 150000 km was. Toen we Hussain hierover schreven, zei hij alleen maar, alsof er niets aan de hand was, dat de auto uit 2022 nu gerepareerd werd en dat hij geen korting kon geven voor een oudere en gehavende auto, noch kon ruilen. Bij normale verhuurbedrijven is er een regel die zegt dat als de bestelde auto niet beschikbaar is, de klant een vergelijkbare of betere, maar nooit slechtere, auto krijgt zoals wij kregen. En Husein vertelde dat niet van tevoren, maar probeerde het te verbergen. Ook kwamen we er na verloop van tijd achter dat de ruitenwisserbladen en de linker ruitensproeier niet werkten in de auto. Gelukkig hebben we dit in ieder geval na een gesprek met Hussein kunnen verhelpen, maar hiervoor moesten we wel zelf naar een bepaalde autoservice rijden en opnieuw onze vakantietijd besteden. Over het algemeen raden wij het af om met deze autoleverancier (Hussein) en zijn bedrijf in zee te gaan.
Geachte klant,
Allereerst willen we zeggen dat het ons spijt voor de negatieve ervaring die u heeft gehad. Klanttevredenheid is belangrijk voor ons, maar net zo belangrijk is de kwaliteit van de service die we bieden. We begrijpen de problemen die u heeft ondervonden en u kunt er zeker van zijn dat we de nodige stappen zullen ondernemen om dit verder te onderzoeken.
Allereerst willen we ons verontschuldigen voor de verwarring en de wachttijd op de luchthaven. We doen er alles aan om soortgelijke situaties te voorkomen, dus sms of stuur ons een bericht op WhatsApp als we uit het vliegtuig stappen.
Daarnaast worden de HGS-tolwegkosten in rekening gebracht in pakketten van 10 € als er extra kosten worden gevraagd. Het spijt ons voor de problemen met het voertuig. Wat betreft het model en de staat van de auto, wilden we er rekening mee houden dat de auto dezelfde kilometers en staat zou moeten hebben als onze auto van model 2022.
We begrijpen uw frustratie en ongemak bij het afhandelen van de problemen. We willen er alles aan doen om u te compenseren voor uw negatieve ervaring en uw vertrouwen terug te winnen.
Nogmaals, we betreuren het incident dat u hebt meegemaakt en zullen de nodige stappen ondernemen om de problemen te verhelpen en klanttevredenheid in de toekomst te garanderen.
Met vriendelijke groet,