Wat onze gebruikers zeggen

Echte feedback over huurervaringen met ons

Englentino Rama
Englentino Rama

Renault Clio 3 in Montenegro

Zeer vriendelijke en professionele service. Zal het zeker weer gebruiken en aan iedereen aanbevelen. Zeer tevreden.

januari 2019
Ivan Losev
Ivan Losev
🇷🇺

Skoda Octavia in Servië

Over het algemeen was alles prima, behalve het feit dat ik op de website al had betaald voor het ophalen van de auto op het adres, en de huurder het bedrag van het ophalen op het adres nog een keer bij het totaalbedrag optelde. En daar wilde hij 15 euro voor rekenen. Maar uiteindelijk kwamen we 6 euro overeen.

Mei 2024
Armen Boranyan
Armen Boranyan
🇦🇲

Volkswagen Polo in Montenegro

alles was prima, we hebben genoten van onze reis.

augustus 2022
Evgenii Sentiakov
Evgenii Sentiakov
🇷🇺

Nissan Note in Thailand

Alles verliep geweldig voor ons. De auto heeft ons nooit in de steek gelaten, ik heb de auto op kantoor ontvangen en ingeleverd. Er waren geen problemen of vertragingen. Ik was verrast dat de 1,2l motor voldoende was in elke heuvel. De bagageruimte is vrij ruim.

november 2023
Siarhei Sutarmin
Siarhei Sutarmin
🇧🇾

Toyota Yaris in Cyprus

Ik bestelde een huurauto via de site localcarhires.com, de site is handig, goed, speelde niet vals. Bestelde een auto bij Eugene, alles ging perfect, aan de voorwaarden werd voldaan: communicatie in het Russisch, betaalbare prijs zonder borg, de auto werd gebracht en opgehaald op de luchthaven van Larnaca, zette een kinderzitje, er waren geen vragen met het vertrek naar het SC, maar eerlijk gewaarschuwd dat deze onderneming op mijn risico, de auto was goed en zeer schoon, bij het overhandigen om te wassen hoefde het niet, die was blij, brandstof terug zo veel als het was. Kortom, alles was duidelijk en mooi, ik was tevreden, ik beveel het aan.

oktober 2023
Nikita Popovnin
Nikita Popovnin
🇷🇺

Fiat Egea Multijet in Turkije

We waren erg ontevreden, niet zozeer over de auto, maar over de heer Huseyin, die een vertegenwoordiger is van het bedrijf dat de auto ter plaatse (Izmir airport) levert. We vlogen vanaf Antalya en gaven dit aan bij de boeking, inclusief het vluchtnummer. Natuurlijk kwamen we aan in de binnenlandse terminal. Huseyin kwam naar ons toe in de internationale terminal. Het gevolg: onnodige onderhandelingen en tijdverlies. Hij bracht ons niet naar de parkeerplaats van het verhuurbedrijf, maar naar een appartementencomplex. Ook had hij geen terminal voor betaling met bankpas, hoewel in de huurvoorwaarden op de site een dergelijke mogelijkheid stond. Vervolgens nam hij van ons 10 euro extra voor het passeren van de auto op tolwegen, waarbij hij uitlegde dat de auto een ingebouwde transponder heeft voor automatische betaling en dat het bedrag daarvan wordt afgetrokken en het is gewoon zo. Er stond geen informatie over deze tol op de website bij het boeken. De auto was helemaal gemangeld. We namen 26 foto's van de schade om de huidige staat van de auto vast te leggen. Maar het leek te rijden, en de tijd drong, dus besloten we het aangeboden exemplaar te nemen. Maar nog dezelfde dag merkten we hoe het stuur en de versnellingspook waren aangeveegd. Volgens het contract zou de auto in 2022 geproduceerd worden, maar wij namen hem in januari 2024. Zo kan een auto er niet uitzien na 2 jaar gebruik. We begonnen naar het technisch certificaat te kijken, en daar staat dat deze auto niet 2022 is, maar 2018. Het is dus een andere auto dan we hadden besteld, ook al was het hetzelfde model. De kilometerstand stond vermeld op ongeveer 97000 kilometer, maar zo'n geveegd stuur en versnellingspook zeiden dat de auto ruim over de 150000 km was. Toen we Hussain hierover schreven, zei hij alleen maar, alsof er niets aan de hand was, dat de auto uit 2022 nu gerepareerd werd en dat hij geen korting kon geven voor een oudere en gehavende auto, noch kon ruilen. Bij normale verhuurbedrijven is er een regel die zegt dat als de bestelde auto niet beschikbaar is, de klant een vergelijkbare of betere, maar nooit slechtere, auto krijgt zoals wij kregen. En Husein vertelde dat niet van tevoren, maar probeerde het te verbergen. Ook kwamen we er na verloop van tijd achter dat de ruitenwisserbladen en de linker ruitensproeier niet werkten in de auto. Gelukkig hebben we dit in ieder geval na een gesprek met Hussein kunnen verhelpen, maar hiervoor moesten we wel zelf naar een bepaalde autoservice rijden en opnieuw onze vakantietijd besteden. Over het algemeen raden wij het af om met deze autoleverancier (Hussein) en zijn bedrijf in zee te gaan.

januari 2024
Denis Groshev
Denis Groshev

Subaru Forester in Georgië

Zeer goed autoverhuurbedrijf in Georgië (Tbilisi). We boekten online, wat erg handig is, het contract was snel opgesteld bij aankomst. Kantoor in het centrum van Tbilisi. De auto kwam volledig overeen met de foto, was volledig operationeel, schoon interieur. Een aangename bonus - alle parkeerplaatsen in de stad waren betaald. Als we naar Georgië komen, nemen we zeker alleen een auto van deze jongens! Hartelijk dank! Denis, St.Petersburg.

Mei 2019
Volodymyr Makovenko
Volodymyr Makovenko
🇺🇦

Peugeot 207 in Montenegro

Alles is geweldig, behalve dat ze me niet hebben gewaarschuwd dat er een overstap zou zijn van Peugeot naar Renault.

september 2021
Dmitriy Verenich
Dmitriy Verenich
🇧🇾

Subaru Forester in Georgië

De auto is geweldig, de eigenaar ook. Zodra we in Tbilisi zijn, nemen we hem van hen over!

Sergey Mironov
Sergey Mironov
🇷🇺

Fiat Egea Urban in Turkije

Alles was in orde, er waren geen problemen

september 2024
Oleg Denysenko
Oleg Denysenko
🇺🇦

Skoda Fabia in Montenegro

Alles was goed, bedankt. Geen vragen over de auto, alles was comfortabel en handig. De jongens die de auto ter beschikking stelden waren beleefd, hoffelijk en punctueel. Bedankt!

augustus 2021
Leonid Maksymiuk
Leonid Maksymiuk
🇺🇦

Citroen C3 in Montenegro

We hebben een auto laten omruilen voor een Reno Captur. De auto werd precies op de afgesproken tijd afgeleverd. De auto is in goede staat

juli 2023
Andrii Danylenko
Andrii Danylenko
🇺🇦

Peugeot 207 in Montenegro

Alles ging geweldig met de verhuur, bedankt.

juli 2021
RENTACARANYWHERE
Autoverhuur met TakeCars.nl
  • Vind vakantie autoverhuur

    We maken het gemakkelijk voor jou om autoverhuur deals en voorwaarden te vergelijken, zodat je vakantie autoverhuur kunt vinden met eerlijke voorwaarden

  • Bevestig je boeking

    Reserveer je voertuig met een kleine aanbetaling, en wees gerust dat het klaar zal zijn voor jou bij aankomst

  • Jouw mening telt

    We werken samen met kleine tot middelgrote aanbieders, gerund door lokale mensen, die zich inzetten om elke klant tevreden te stellen.

Populaire afhaallocaties

Europa
Azië
Afrika

Veelgestelde vragen

📚 Alle
Boeking
Verzekering
Borg
Voertuig
Wijzigen
Anders
Wat betekent de status "In afwachting"?

De status 'In afwachting' betekent dat we nog bezig zijn met het bevestigen van de beschikbaarheid van het voertuig bij de verhuurder. Zodra dit bevestigd is, sturen we direct een bevestiging.

Wat is een tegoedbon?

De Voucher is een document dat je huur bevestigt en dient als bewijs dat je het voertuig hebt gereserveerd en vooruitbetaald. Het bevat leveringsinstructies, huurvoorwaarden en de contactgegevens van zowel de klant als de verhuurder.

Waar vind ik mijn tegoedbon?

Uw tegoedbon wordt als bijlage bij de bevestigingse-mail gevoegd zodra uw autohuur is bevestigd. U kunt de voucher ook downloaden van uw boekingspagina nadat de reservering is bevestigd.

Hoe lang moet ik wachten op mijn boekingsbevestiging?

Boekingen worden meestal binnen een paar uur bevestigd, maar het kan soms 24 uur duren. We vragen een bevestiging voor elke huurauto om mogelijke technische problemen te voorkomen.

Waar kan ik de status van mijn boeking vinden?

Controleer de status van je boeking op de pagina Boekingen. Je wordt daar automatisch naartoe geleid nadat je een boeking bij ons hebt gemaakt.

Wie zorgt voor de verzekering?

De verzekering wordt altijd verzorgd door de verhuurder.

Wat is CDW of Collision Damage Waiver?

CDW vermindert je aansprakelijkheid voor je eigen huurauto als je een ongeluk veroorzaakt (en het is jouw schuld). Gewoonlijk bepaalt CDW het maximumbedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Zonder CDW zou je aansprakelijk kunnen zijn voor de volledige kosten van de huurauto als deze beschadigd raakt. Met CDW hoef je niet de volledige reparatiekosten te betalen, maar draag je bij aan de reparatiekosten tot een afgesproken niveau. Vaak worden wielen, banden, glas, onderkant, dak, sleutels, sloten en antennes niet gedekt door de CDW.

Wat is Theft Protect of TP?

TP beperkt je aansprakelijkheid in het geval dat de huurauto wordt gestolen. Gewoonlijk bepaalt TP het maximumbedrag dat het autoverhuurbedrijf je in rekening zal brengen voor het vervangen van een gestolen auto of het herstellen van schade na een poging tot autodiefstal.

Wat is Super Collision Damage Waiver (SCDW) of Full Damage Waiver (FDW)?

SCDW en FDW dekken meestal die onderdelen van de auto die niet onder de standaard CDW vallen, zoals ruiten, wielen of banden. Ze kunnen ook de borg en/of het eigen risico verlagen, wat betekent dat je misschien een lagere borg moet achterlaten bij het ophalen of zelfs helemaal niets hoeft te betalen voor schade.

Wat is WA of wettelijke aansprakelijkheid?

Als je tijdens het rijden andere weggebruikers verwondt of iemands eigendom beschadigt, betaalt de WA-dekking deze kosten. In de meeste landen is een WA-dekking wettelijk verplicht. TPL dekt geen schade aan de huurauto van de bestuurder zelf, noch diefstal van de auto.

Wanneer wordt de borg terugbetaald?

Het borgbedrag wordt vastgehouden voor de duur van de huur. Het wordt gedeblokkeerd of terugbetaald bij de veilige teruggave van het voertuig of binnen 10 tot 28 dagen na teruggave, zolang er geen extra kosten zijn voor de verhuurder.

Wat is een overschot?

Eigen risico is het maximale bedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Als je eigen risico bijvoorbeeld 200 euro is en de schade aan de carrosserie bij terugkomst 1.000 euro bedraagt, hoef je slechts 200 euro te betalen. De resterende 800 euro wordt gedekt door de verzekeringspolis. Het eigen risico voor elke auto staat in de overeenkomst met de autoverhuurder.

Wat is het verschil tussen borg en eigen risico?

De Waarborgsom is een bedrag dat meestal bestaat uit een Eigen Risico en de kosten van mogelijke toekomstige uitgaven (vergoedingen, ontbrekende brandstof, snelheidsovertredingen tickets, boetes). Een Eigen Risico is een bedrag tot waar je verantwoordelijk voor bent in het geval van schade aan de auto.

Wat is een waarborgsom?

Verhuurders vragen een waarborgsom om zich in te dekken voor eventuele schade aan de auto of toekomstige kosten, zoals administratiekosten, ontbrekende brandstof en parkeer-/ snelheidsboetes, evenals het eigen risico van de CDW. Daarom moet je in de meeste gevallen een borg achterlaten wanneer je de auto ophaalt, zodat je zeker weet dat je de auto veilig kunt terugbrengen.

Wat betekent "of vergelijkbaar"?

Soms garandeert de autoverhuurder alleen een bepaalde categorie auto's, niet een specifiek merk en model. Autoverhuurbedrijven groeperen verschillende auto's in dezelfde categorie die dezelfde kenmerken moeten hebben als bevestigd op het moment van boeken. Dergelijke auto's worden gelabeld met "of soortgelijk" naast het merk en model, met details weergegeven als u met de muis over de auto beweegt.

Krijg ik het exacte voertuig dat ik heb geboekt?

Autoverhuurders doen hun best om de exacte auto te leveren die je hebt geboekt, maar ze kunnen geen specifiek automodel garanderen als gevolg van factoren zoals te laat terugkomen of schade op het laatste moment. Door deze veranderlijke omstandigheden kan het zijn dat je een model krijgt uit dezelfde autoklasse.

Hoe annuleer ik mijn boeking?

Om je boeking te annuleren, log je in op Mijn boekingen en klik je op Annuleren. Als je een boeking annuleert vóór de No-refund periode, wordt je vooruitbetaling volledig terugbetaald.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen voordat de huur is begonnen?

Neem direct contact met ons op via e-mail of telefoon. We zullen je verzoek evalueren, controleren of de wijzigingen mogelijk zijn en je boeking bijwerken. Afhankelijk van de aard van de wijzigingen kunnen er extra kosten ontstaan. Het verwerken van wijzigingen kan tot 24 uur duren.

Hoe kan ik een beoordeling achterlaten na de huur?

Ga na afloop van de huurperiode naar je boekingspagina en klik op "Laat een beoordeling achter" om je ervaring te beoordelen. Als u problemen wilt bespreken die zich tijdens uw huurperiode hebben voorgedaan, neem dan contact met ons op zodat we de kwestie kunnen onderzoeken.

Waarom een huurovereenkomst tekenen bij afhalen?

De huurovereenkomst die je ondertekent met het verhuurbedrijf is onderhevig aan de huurvoorwaarden en de wetgeving van het land waar je huurt. Lees de huurvoorwaarden van de overeenkomst zorgvuldig en zorg ervoor dat je ze begrijpt en ermee akkoord gaat.

Kan ik een auto laten bezorgen en ophalen?

Ja, maar er kunnen extra bezorgkosten van toepassing zijn, zowel bij het ophalen als bij het terugbrengen. Sommige bedrijven bieden gratis leveringen aan op bepaalde plaatsen wanneer de huurperiode een bepaald aantal dagen overschrijdt.

Kan ik de auto later terugbrengen?

Als je de auto niet kunt inleveren op de afgesproken inlevertijd, informeer dan de autoverhuurder. Het is misschien mogelijk om het voertuig iets later dan afgesproken terug te brengen.

Wat is een kilometerlimiet?

Sommige verhuurders beperken het aantal kilometers per dag of per huurperiode. Extra kilometers moeten bij terugkeer worden betaald, tenzij u Unlimited Mileage hebt gekocht bij uw reservering.

Wat gebeurt er bij terugkeer na schade?

Dit hangt af van de verzekering die je hebt. Als er schade is, breng dit dan onder de aandacht van de vertegenwoordiger. Vraag hen naar de kosten die zij nodig achten en laat het schriftelijk vastleggen. In de meeste gevallen zal de verhuurder de schade in rekening brengen door een deel van je borg in te houden. Laat jezelf altijd voldoende tijd voor de terugvlucht.

Wat moet ik controleren bij het afleveren?

Zorg ervoor dat de vertegenwoordiger van de leverancier de drop-off aftekent en dat de huurovereenkomst door de leverancier wordt afgetekend.

Mijn vluchttijd is veranderd

Als je vluchttijd of vluchtnummer is gewijzigd, moet je de actuele informatie zo snel mogelijk doorgeven aan de verhuurder.

Kan ik een voertuig met extra's huren?

Ja, optionele extra's moeten worden aangevraagd tijdens het boeken en de bijbehorende kosten worden weergegeven waar beschikbaar.

Kan ik nationale grenzen overschrijden met een huurauto?

Sommige verhuurders bieden de mogelijkheid om de landsgrenzen over te steken, andere niet. Als grensoverschrijding is toegestaan, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor extra verzekeringen, belastingen, enz. Je moet de autoverhuurder informeren over het overschrijden van grenzen, anders kan je verzekering ongeldig worden. Vraag advies over de rijgebieden/landen die je van plan bent te bezoeken.

Als ik de auto eerder inlever, krijg ik dan geld terug voor ongebruikte dagen?

In de meeste gevallen betalen verhuurders geen geld terug voor het eerder dan afgesproken terugbrengen van de auto.

Wat wordt er gevraagd van de extra bestuurder?

De extra bestuurder moet aan dezelfde eisen voldoen als de hoofdbestuurder. Elke extra bestuurder moet aanwezig zijn bij het ophalen van het voertuig, in het bezit zijn van zijn documenten en geregistreerd staan in de huurovereenkomst.

Gereserveerd voertuig is in slechte staat bij afhalen

Controleer de auto grondig op eventuele gebreken bij het ophalen en breng de autoverhuurder op de hoogte van eventuele problemen. Maak foto's van de huurauto voor het ophalen en na het inleveren zodat er geen verwarring ontstaat over de staat van de auto bij terugkomst. Eventuele schade aan de auto kan van invloed zijn op uw Eigen Risico als dit niet voor de huur wordt opgelost. Bewaar altijd alle papieren die u krijgt.

Heb je vragen?

Voel je vrij om vragen te stellen en we antwoorden binnen 2 uur.

0/240