Wat onze gebruikers zeggen

Echte feedback over huurervaringen met ons

Vladyslav Khymenko
Vladyslav Khymenko
🇺🇦

Toyota Rav4 in Georgië

Alles was geweldig met de huur, de auto was dezelfde als die we geboekt hadden, de staat was ook acceptabel. Slechts één minpuntje: de navigator werkte niet goed, maar de volgende dag kregen we dat vergoed, de rest was allemaal pluspunten.

juli 2021
Aleksandr Fokin
Aleksandr Fokin
🇬🇪

BMW X5 in Georgië

Alles verliep prima, de auto was in zeer goede staat, zeker gezien het bouwjaar en de kilometerstand. In het weekend hebben we bijna 1000 km gereden door de mooiste plekjes van Georgië. Aan het einde van het slechte weer schreven we de eigenaar dat we geen tijd hadden en hij zei rustig dat het geen probleem was, als je komt bel je maar. We zijn zeer tevreden met een heerlijk weekend op een goede auto en probleemloze verhuur.

maart 2022
Sergey Avsievich
Sergey Avsievich
🇷🇺

Ford Focus in Wit-Rusland

De auto is geweldig! We waren met twee volwassenen en twee kinderen van 11 en 15 jaar oud. We hebben in 8 dagen het halve land doorkruist. Minsk, Brest, Kamenyuki, Grodno, Lidv, Minsk. We hebben alle kastelen, forten, musea, tempels en militaire monumenten bezocht. De auto heeft ons niet in de steek gelaten. Het brandstofverbruik is erg laag. Hij is comfortabel op de weg. Van minpunten: we konden niet podklbchicha naar een bandrecorder via telefoon Samsung. Ook het beheer van gerobotiseerde box automatische enigszins verschilt van gebruikelijke avtomvt. Maar het is snel begrepen en er zijn geen moeilijkheden, noch in de stad, noch op de snelweg. De vertegenwoordiger van het bedrijf is beleefd, gedienstig. Bedankt! We houden van Wit-Rusland!

augustus 2025
Krzysztof Waśko
Krzysztof Waśko
🇵🇱

Renault Clio 4 in Montenegro

alles was goed, we waren erg blij met de service.

juli 2024
Leonardo Monaco
Leonardo Monaco
🇮🇹

Ford Fusion in Albanië

een positieve ervaring. Hartelijk dank

augustus 2024
Timur Buliakov
Timur Buliakov
🇷🇺

Nissan Kicks in de VAE

Ik heb onlangs een auto gehuurd bij TakeCars.com in Sharjah en was erg tevreden met mijn ervaring. Het boekingsproces was gemakkelijk en handig: ik kon het model dat ik wilde via de website selecteren en de datum en tijd van de huur opgeven. Ik bestelde ook de levering van de auto aan het hotel via de website. Op de afgesproken tijd werd de auto zonder vertraging gebracht. De auto was in uitstekende staat, schoon en klaar om te vertrekken. Ik huurde een Nissan Kicks en die was perfect op de weg. Ik vond het vooral fijn dat het bedrijf alle benodigde documenten en verzekeringen leverde, wat extra vertrouwen gaf tijdens de reis. Het terugbrengen van het voertuig verliep net zo soepel als het ontvangen. Er waren geen verborgen kosten, we kwamen op de afgesproken tijd bij het hotel aan en haalden de auto op. Ik was erg tevreden met de diensten van TakeCars.com en zou graag weer gebruik maken van hun diensten. Ik raad ze iedereen aan die op zoek is naar een betrouwbare autoverhuurder!

januari 2025
Umid Novruzov
Umid Novruzov
🇦🇿

Toyota Prius in Georgië

Evgeniy is een heel goed persoon. Hij legde alles uit, vertelde over alles. Een vriendelijke, vrolijke man. Ik raad uw site aan iedereen aan. En vooral in Georgië Evgeniy. Bedankt 🙂

augustus 2025
Maksym Koliesnykov
Maksym Koliesnykov
🇺🇦

Toyota Yaris in Montenegro

Mijn naam is Max, ik kom uit Kiev, Oekraïne. Ik heb een auto gehuurd op de site localcarhires.com in Montenegro in augustus 2021. Ik zal mijn avonturen bij het vinden van een auto delen. Omdat we een vakantie in het hoogseizoen hadden, begon de zoektocht naar een auto ongeveer een week voor de vlucht naar Montenegro. Maar het bleek al laat te zijn (( Auto's in mijn prijssegment waren of niet beschikbaar, of de huurprijs was exorbitant hoog, zoals voor Montenegro. Ik heb meer dan 20 websites bekeken. En overal kwam hetzelfde antwoord - sorry, we hebben geen beschikbare auto's... Nadat ik een aanvraag voor een Toyota Yaris had achtergelaten op localcarhires.com, accepteerde de site die en reserveerde ongeveer 65 euro van mijn kaart (15% van de huurprijs). Ik was blij dat de zoektocht eindelijk was geslaagd. Maar niet zo ) Christina, de manager van de lokale operator, nam contact met me op en vertelde me dat er geen auto's beschikbaar waren voor mijn tijd. Ik was boos, ik dacht dat het oplichterij was en dat ik nooit de 65 euro zou krijgen die op mijn creditcard .... in rekening was gebracht. We namen contact op met Christina. Ze zocht een uitweg, gaf verschillende suggesties. En het belangrijkste, ik werd niet weggestuurd. Cristina had bijna altijd contact, zelfs om 21.22 uur. Uiteindelijk vond Christina een Skoda Fabia, maar 3 dagen later dan ik nodig had. Om niet in de war te raken, vond ik bij aankomst in Kotor een advertentie op straat voor scooterverhuur. En terwijl we op onze auto wachtten, reden we erop langs de kust van de Baai van Kotor.) Vooruitkijkend zal ik zeggen dat de scooter erg handig was voor reizen naar de bergen, reizen van Kotor naar Budva en lange afstanden. En voor reizen langs de kust was een scooter geweldig. En vergeet niet dat parkeren in Chernogria erg krap is. Smalle straatjes, enorme files, weinig parkeerplaatsen en aan de kust is het bijna onmogelijk om te parkeren. De auto ophalen. De auto werd afgeleverd op de plaats die ik had opgegeven en op tijd (bezorgservice kost 20 euro). Het papierwerk nam 5 minuten in beslag. De vriendelijke manager liet me snel alles zien, vulde het formulier in en dat was het, de auto stond tot mijn beschikking. Alles was snel, gemakkelijk en handig. De auto kwam overeen met de beschrijvingen en specificaties op de website en was in uitstekende staat. En het belangrijkste, de volledige betaling kon worden gedaan bij het inleveren van de auto. Vergeleken met het huren van een auto, bijvoorbeeld bij Hertz, waar je naar hun kantoor moet gaan, in een rij moet wachten, je wordt weggeblazen door een heleboel formulieren, documenten, extra betalingen voor te laat inleveren, vooruitbetalingen, enz. was alles hier zo comfortabel mogelijk. Auto inleveren. We spraken af dat ik de auto een paar uur later dan de contractuele deadline zou inleveren, op de luchthaven van Tivat. Er werden geen extra kosten in rekening gebracht. Ik bracht de auto terug, betaalde en vloog naar huis. Het was trouwens niet mogelijk om met een kaart te betalen, het is handiger voor lokale mensen om contant te betalen. Bovendien bevestig ik de betrouwbaarheid van de site http://localcarhires.com. Na thuiskomst werd een deel van het op de kaart gereserveerde geld binnen een paar dagen teruggestort. Conclusies: 1. Aangezien Montenegro de afgelopen jaren megapopulair is geworden, moet je, als je in het hoogseizoen op vakantie gaat, minstens 2 weken van tevoren beginnen met zoeken. Vooral als je een zeer populaire Skoda Fabia of Toyota Yaris wilt huren. Auto's verkopen hier in het seizoen als warme broodjes in Kiev perepichka )). 2. Huur bij vertrouwde lokale verhuurders. Jongens van http://localcarhires.com zullen alles controleren, alle beschrijvingen hier komen overeen met de werkelijkheid. 3. Vind een goede manager/manager van de lokale exploitant, die altijd in contact is en klaar staat om te helpen. In mijn geval was dat Christina. Voor haar heb ik bijzonder veel respect! 4. Lifehack: als je niet meteen een auto kunt vinden, raak dan niet van streek. Zoek een goede manager en probeer opties te vinden. De lokale bevolking reageert erg snel en probeert je te helpen. Huur in de tussentijd een scooter - geweldig vervoer voor twee personen voor dit gebied. Het is ideaal om langs de kust te reizen. Maar als je naar de bergen wilt, kun je beter een auto nemen. 5. Contant geld. Montenegro, dat geen lid is van de EU, gebruikt de euro als nationale munt. Maar de euro wordt niet gedrukt in Montenegro, dus alle zaken worden maximaal gedaan met contant geld. Ik raad je aan om contant geld in euro's mee te nemen. Niet overal kun je met een kaart betalen. Ik hoop dat mijn beoordeling en aanbevelingen nuttig voor je zijn. En laat je vakantie aangenaam en vol goede indrukken zijn!

augustus 2021
Aziz Dönmez
Aziz Dönmez
🇹🇷

Audi A4 in Montenegro

Alles was goed schoon ook de eigenaar is behulpzaam

augustus 2025
Tengiz Dauev
Tengiz Dauev
🇷🇺

Citroen C4 in Montenegro

Alles is gewoon geweldig! Geweldige manager, goede auto, heeft me nooit teleurgesteld)))) Echt een goed bedrijf en ik zal jullie graag aanbevelen.

september 2019
Olena Nikitina
Olena Nikitina
🇺🇦

Citroen C3 in Montenegro

alles was geweldig, afgezet bij het hotel, op dezelfde manier weer opgehaald. Snel, mooi

augustus 2025
Bijeesh Thambi
Bijeesh Thambi
🇦🇪

Subaru Forester in Georgië

Ik ben 100% procent tevreden over de prijs, de auto, de procedures en de ondersteuning. Ik heb het adres van jullie website al gedeeld met veel van mijn vrienden en collega's.

oktober 2021
Mykola Semeniuk
Mykola Semeniuk
🇺🇦

Volkswagen Eos in Montenegro

Alles ging goed!

juli 2021
RENTACARANYWHERE
Autoverhuur met TakeCars.nl
  • Vind vakantie autoverhuur

    We maken het gemakkelijk voor jou om autoverhuur deals en voorwaarden te vergelijken, zodat je vakantie autoverhuur kunt vinden met eerlijke voorwaarden

  • Bevestig je boeking

    Reserveer je voertuig met een kleine aanbetaling, en wees gerust dat het klaar zal zijn voor jou bij aankomst

  • Jouw mening telt

    We werken samen met kleine tot middelgrote aanbieders, gerund door lokale mensen, die zich inzetten om elke klant tevreden te stellen.

Populaire afhaallocaties

Europa
Azië
Afrika

Veelgestelde vragen

📚 Alle
Boeking
Verzekering
Borg
Voertuig
Wijzigen
Anders
Wat betekent de status "In afwachting"?

De status 'In afwachting' betekent dat we nog bezig zijn met het bevestigen van de beschikbaarheid van het voertuig bij de verhuurder. Zodra dit bevestigd is, sturen we direct een bevestiging.

Wat is een tegoedbon?

De Voucher is een document dat je huur bevestigt en dient als bewijs dat je het voertuig hebt gereserveerd en vooruitbetaald. Het bevat leveringsinstructies, huurvoorwaarden en de contactgegevens van zowel de klant als de verhuurder.

Waar vind ik mijn tegoedbon?

Uw tegoedbon wordt als bijlage bij de bevestigingse-mail gevoegd zodra uw autohuur is bevestigd. U kunt de voucher ook downloaden van uw boekingspagina nadat de reservering is bevestigd.

Hoe lang moet ik wachten op mijn boekingsbevestiging?

Boekingen worden meestal binnen een paar uur bevestigd, maar het kan soms 24 uur duren. We vragen een bevestiging voor elke huurauto om mogelijke technische problemen te voorkomen.

Waar kan ik de status van mijn boeking vinden?

Controleer de status van je boeking op de pagina Boekingen. Je wordt daar automatisch naartoe geleid nadat je een boeking bij ons hebt gemaakt.

Wie zorgt voor de verzekering?

De verzekering wordt altijd verzorgd door de verhuurder.

Wat is CDW of Collision Damage Waiver?

CDW vermindert je aansprakelijkheid voor je eigen huurauto als je een ongeluk veroorzaakt (en het is jouw schuld). Gewoonlijk bepaalt CDW het maximumbedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Zonder CDW zou je aansprakelijk kunnen zijn voor de volledige kosten van de huurauto als deze beschadigd raakt. Met CDW hoef je niet de volledige reparatiekosten te betalen, maar draag je bij aan de reparatiekosten tot een afgesproken niveau. Vaak worden wielen, banden, glas, onderkant, dak, sleutels, sloten en antennes niet gedekt door de CDW.

Wat is Theft Protect of TP?

TP beperkt je aansprakelijkheid in het geval dat de huurauto wordt gestolen. Gewoonlijk bepaalt TP het maximumbedrag dat het autoverhuurbedrijf je in rekening zal brengen voor het vervangen van een gestolen auto of het herstellen van schade na een poging tot autodiefstal.

Wat is Super Collision Damage Waiver (SCDW) of Full Damage Waiver (FDW)?

SCDW en FDW dekken meestal die onderdelen van de auto die niet onder de standaard CDW vallen, zoals ruiten, wielen of banden. Ze kunnen ook de borg en/of het eigen risico verlagen, wat betekent dat je misschien een lagere borg moet achterlaten bij het ophalen of zelfs helemaal niets hoeft te betalen voor schade.

Wat is WA of wettelijke aansprakelijkheid?

Als je tijdens het rijden andere weggebruikers verwondt of iemands eigendom beschadigt, betaalt de WA-dekking deze kosten. In de meeste landen is een WA-dekking wettelijk verplicht. TPL dekt geen schade aan de huurauto van de bestuurder zelf, noch diefstal van de auto.

Wanneer wordt de borg terugbetaald?

Het borgbedrag wordt vastgehouden voor de duur van de huur. Het wordt gedeblokkeerd of terugbetaald bij de veilige teruggave van het voertuig of binnen 10 tot 28 dagen na teruggave, zolang er geen extra kosten zijn voor de verhuurder.

Wat is een overschot?

Eigen risico is het maximale bedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Als je eigen risico bijvoorbeeld 200 euro is en de schade aan de carrosserie bij terugkomst 1.000 euro bedraagt, hoef je slechts 200 euro te betalen. De resterende 800 euro wordt gedekt door de verzekeringspolis. Het eigen risico voor elke auto staat in de overeenkomst met de autoverhuurder.

Wat is het verschil tussen borg en eigen risico?

De Waarborgsom is een bedrag dat meestal bestaat uit een Eigen Risico en de kosten van mogelijke toekomstige uitgaven (vergoedingen, ontbrekende brandstof, snelheidsovertredingen tickets, boetes). Een Eigen Risico is een bedrag tot waar je verantwoordelijk voor bent in het geval van schade aan de auto.

Wat is een waarborgsom?

Verhuurders vragen een waarborgsom om zich in te dekken voor eventuele schade aan de auto of toekomstige kosten, zoals administratiekosten, ontbrekende brandstof en parkeer-/ snelheidsboetes, evenals het eigen risico van de CDW. Daarom moet je in de meeste gevallen een borg achterlaten wanneer je de auto ophaalt, zodat je zeker weet dat je de auto veilig kunt terugbrengen.

Wat betekent "of vergelijkbaar"?

Soms garandeert de autoverhuurder alleen een bepaalde categorie auto's, niet een specifiek merk en model. Autoverhuurbedrijven groeperen verschillende auto's in dezelfde categorie die dezelfde kenmerken moeten hebben als bevestigd op het moment van boeken. Dergelijke auto's worden gelabeld met "of soortgelijk" naast het merk en model, met details weergegeven als u met de muis over de auto beweegt.

Krijg ik het exacte voertuig dat ik heb geboekt?

Autoverhuurders doen hun best om de exacte auto te leveren die je hebt geboekt, maar ze kunnen geen specifiek automodel garanderen als gevolg van factoren zoals te laat terugkomen of schade op het laatste moment. Door deze veranderlijke omstandigheden kan het zijn dat je een model krijgt uit dezelfde autoklasse.

Hoe annuleer ik mijn boeking?

Om je boeking te annuleren, log je in op Mijn boekingen en klik je op Annuleren. Als je een boeking annuleert vóór de No-refund periode, wordt je vooruitbetaling volledig terugbetaald.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen voordat de huur is begonnen?

Neem direct contact met ons op via e-mail of telefoon. We zullen je verzoek evalueren, controleren of de wijzigingen mogelijk zijn en je boeking bijwerken. Afhankelijk van de aard van de wijzigingen kunnen er extra kosten ontstaan. Het verwerken van wijzigingen kan tot 24 uur duren.

Hoe kan ik een beoordeling achterlaten na de huur?

Ga na afloop van de huurperiode naar je boekingspagina en klik op "Laat een beoordeling achter" om je ervaring te beoordelen. Als u problemen wilt bespreken die zich tijdens uw huurperiode hebben voorgedaan, neem dan contact met ons op zodat we de kwestie kunnen onderzoeken.

Waarom een huurovereenkomst tekenen bij afhalen?

De huurovereenkomst die je ondertekent met het verhuurbedrijf is onderhevig aan de huurvoorwaarden en de wetgeving van het land waar je huurt. Lees de huurvoorwaarden van de overeenkomst zorgvuldig en zorg ervoor dat je ze begrijpt en ermee akkoord gaat.

Kan ik een auto laten bezorgen en ophalen?

Ja, maar er kunnen extra bezorgkosten van toepassing zijn, zowel bij het ophalen als bij het terugbrengen. Sommige bedrijven bieden gratis leveringen aan op bepaalde plaatsen wanneer de huurperiode een bepaald aantal dagen overschrijdt.

Kan ik de auto later terugbrengen?

Als je de auto niet kunt inleveren op de afgesproken inlevertijd, informeer dan de autoverhuurder. Het is misschien mogelijk om het voertuig iets later dan afgesproken terug te brengen.

Wat is een kilometerlimiet?

Sommige verhuurders beperken het aantal kilometers per dag of per huurperiode. Extra kilometers moeten bij terugkeer worden betaald, tenzij u Unlimited Mileage hebt gekocht bij uw reservering.

Wat gebeurt er bij terugkeer na schade?

Dit hangt af van de verzekering die je hebt. Als er schade is, breng dit dan onder de aandacht van de vertegenwoordiger. Vraag hen naar de kosten die zij nodig achten en laat het schriftelijk vastleggen. In de meeste gevallen zal de verhuurder de schade in rekening brengen door een deel van je borg in te houden. Laat jezelf altijd voldoende tijd voor de terugvlucht.

Wat moet ik controleren bij het afleveren?

Zorg ervoor dat de vertegenwoordiger van de leverancier de drop-off aftekent en dat de huurovereenkomst door de leverancier wordt afgetekend.

Mijn vluchttijd is veranderd

Als je vluchttijd of vluchtnummer is gewijzigd, moet je de actuele informatie zo snel mogelijk doorgeven aan de verhuurder.

Kan ik een voertuig met extra's huren?

Ja, optionele extra's moeten worden aangevraagd tijdens het boeken en de bijbehorende kosten worden weergegeven waar beschikbaar.

Kan ik nationale grenzen overschrijden met een huurauto?

Sommige verhuurders bieden de mogelijkheid om de landsgrenzen over te steken, andere niet. Als grensoverschrijding is toegestaan, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor extra verzekeringen, belastingen, enz. Je moet de autoverhuurder informeren over het overschrijden van grenzen, anders kan je verzekering ongeldig worden. Vraag advies over de rijgebieden/landen die je van plan bent te bezoeken.

Als ik de auto eerder inlever, krijg ik dan geld terug voor ongebruikte dagen?

In de meeste gevallen betalen verhuurders geen geld terug voor het eerder dan afgesproken terugbrengen van de auto.

Wat wordt er gevraagd van de extra bestuurder?

De extra bestuurder moet aan dezelfde eisen voldoen als de hoofdbestuurder. Elke extra bestuurder moet aanwezig zijn bij het ophalen van het voertuig, in het bezit zijn van zijn documenten en geregistreerd staan in de huurovereenkomst.

Gereserveerd voertuig is in slechte staat bij afhalen

Controleer de auto grondig op eventuele gebreken bij het ophalen en breng de autoverhuurder op de hoogte van eventuele problemen. Maak foto's van de huurauto voor het ophalen en na het inleveren zodat er geen verwarring ontstaat over de staat van de auto bij terugkomst. Eventuele schade aan de auto kan van invloed zijn op uw Eigen Risico als dit niet voor de huur wordt opgelost. Bewaar altijd alle papieren die u krijgt.

Heb je vragen?

Voel je vrij om vragen te stellen en we antwoorden binnen 2 uur.

0/240