Wat onze gebruikers zeggen

Echte feedback over huurervaringen met ons

Pavel S
Pavel S
🇷🇺

Nissan Note in Cyprus

Alles ging goed. De auto werd op tijd geleverd en opgehaald, voldeed aan de specificaties, was schoon en technisch in orde. De dag voor het einde van het leasecontract werd ik op verzoek van de verhuurder vervangen door een comfortabelere auto tegen dezelfde voorwaarden, bovendien dekte hij de kosten van het verschil in brandstofniveau.

september 2021
Vitalii Shapovalov
Vitalii Shapovalov
🇷🇺

Nissan X-Terra in de VAE

De auto is in goede staat. Kilometerstand onder de 50 t km Het interieur is van stof en daardoor in vlekken

januari 2024
Oleksandr Fatianov
Oleksandr Fatianov
🇺🇦

Renault Megane in Montenegro

Alles is in orde. Ik werd opgewacht op de luchthaven en ook op de luchthaven gaf ik de auto terug. Alles zonder problemen, ik was tevreden. Volgende keer zal ik gebruik maken van uw diensten

augustus 2021
Borys Broiakovskyi
Borys Broiakovskyi
🇺🇦

Skoda Fabia in Montenegro

Alles verliep op het hoogste niveau! De jongens schreven meteen, kwamen op tijd, maakten een foto van waar is. De auto is ook gaaf, komt volledig overeen met de beschrijving. Het kinderzitje paste niet, dus dat hebben ze de volgende dag op een voor ons handige plek omgeruild. We vonden alles leuk, ik raad jullie iedereen aan !!!

september 2021
Tsurikov Aleksei
Tsurikov Aleksei
🇷🇸

Renault Megane Cabrio in Montenegro

Alles goed, het enige ding is dat we 15 minuten te laat waren en er was geen bewegwijzering vergadering, maar alles goed dankzij!!!!

juli 2019
Oļegs Gamorja
Oļegs Gamorja
🇱🇻

Suzuki Grand Vitara in Georgië

We waren tevreden. Alles was in orde. Ik vond het ophalen erg prettig. We hoefden op niemand te wachten. Beoordeel dit als 10 uit 10. Het enige minpuntje is - de sleutel op afstand werkte niet en ik begreep niet meteen hoe ik de auto op slot moest doen.

maart 2019
Marwan Alkadi
Marwan Alkadi
🇦🇪

Ford Escape in Georgië

Het was een genoegen om zaken met u te doen, zeer goede prijzen, auto was zoals vermeld op de website.

augustus 2023
Peter Toth
Peter Toth
🇭🇺

Mitsubishi Outlander Sport in Georgië

Het ging goed.

augustus 2023
Dmitrii Gagilev
Dmitrii Gagilev
🇷🇺

Nissan X-Terra in de VAE

Alles beviel me. De verhuurservice zelf is erg handig, je kunt filters invoeren en de auto aanpassen aan je wensen - dit is een enorm pluspunt. Ook de prijzen via TakeCars zijn lager dan rechtstreeks via het verhuurbedrijf. Handige manier om te betalen en een auto te reserveren met een Russische kaart. Snelle bevestiging. Het verhuurbedrijf zelf en de auto zijn in orde, geen opmerkingen. We kregen precies de auto die op de foto en in de beschrijving stond, zonder wijzigingen. Het enige is dat we een foutje hebben gemaakt met de auto, we hadden iets mobielers en dynamischer moeten nemen.

maart 2024
Danil Kazachenko
Danil Kazachenko
🇷🇺

Mitsubishi Xpander in de VAE

Hartelijk dank aan de firma. Als ik de VAE bezoek, zal ik me tot jullie wenden. De auto werd naar het hotel gebracht, zoals aangegeven, een half uur eerder dan de afgesproken tijd, schoon. Het invullen van de documenten en de inspectie van de auto duurde 15-20 minuten. Opgehaald in de buurt van het hotel. Al met al - aanbevolen👍 Nogmaals bedankt, de vakantie was een groot succes🤟😎

januari 2025
Vladimir Mukhin
Vladimir Mukhin
🇷🇺

Renault Clio 3 in Montenegro

Alles ging goed. Ik wou alleen dat de auto nieuwer was 😊. Maar de volgende keer.

augustus 2019
Maksim Sauliak
Maksim Sauliak
🇺🇦

Peugeot 208 op Kreta

De auto is goed. Ondanks het kapotte scherm van de stereo was alles verder prima. Ik wist niet dat de auto zo ruim was. Wij 4 volwassenen pasten zeer comfortabel in de auto. Er was een probleem om de auto op de parkeerplaats te zetten, omdat niemand ons tegemoet kwam. Maar na ongeveer 20 minuten vonden we de juiste parkeerplaats. Alleen, waarom, dan extra kosten in rekening gebracht voor de levering van de auto in off-hours - blijft een mysterie. De rest, op de auto - geen vragen. Ik vond het eiland ook erg leuk. Bedankt.

oktober 2021
Peter Krajcovic
Peter Krajcovic
🇸🇰

Chevrolet Cruze in Georgië

Alles was goed met de auto. We hadden slechts een paar keer een probleem met de accu, maar Irakli was behulpzaam en loste het probleem snel op.

Mei 2025
RENTACARANYWHERE
Autoverhuur met TakeCars.nl
  • Vind vakantie autoverhuur

    We maken het gemakkelijk voor jou om autoverhuur deals en voorwaarden te vergelijken, zodat je vakantie autoverhuur kunt vinden met eerlijke voorwaarden

  • Bevestig je boeking

    Reserveer je voertuig met een kleine aanbetaling, en wees gerust dat het klaar zal zijn voor jou bij aankomst

  • Jouw mening telt

    We werken samen met kleine tot middelgrote aanbieders, gerund door lokale mensen, die zich inzetten om elke klant tevreden te stellen.

Populaire afhaallocaties

Europa
Azië
Afrika

Veelgestelde vragen

📚 Alle
Boeking
Verzekering
Borg
Voertuig
Wijzigen
Anders
Wat betekent de status "In afwachting"?

De status 'In afwachting' betekent dat we nog bezig zijn met het bevestigen van de beschikbaarheid van het voertuig bij de verhuurder. Zodra dit bevestigd is, sturen we direct een bevestiging.

Wat is een tegoedbon?

De Voucher is een document dat je huur bevestigt en dient als bewijs dat je het voertuig hebt gereserveerd en vooruitbetaald. Het bevat leveringsinstructies, huurvoorwaarden en de contactgegevens van zowel de klant als de verhuurder.

Waar vind ik mijn tegoedbon?

Uw tegoedbon wordt als bijlage bij de bevestigingse-mail gevoegd zodra uw autohuur is bevestigd. U kunt de voucher ook downloaden van uw boekingspagina nadat de reservering is bevestigd.

Hoe lang moet ik wachten op mijn boekingsbevestiging?

Boekingen worden meestal binnen een paar uur bevestigd, maar het kan soms 24 uur duren. We vragen een bevestiging voor elke huurauto om mogelijke technische problemen te voorkomen.

Waar kan ik de status van mijn boeking vinden?

Controleer de status van je boeking op de pagina Boekingen. Je wordt daar automatisch naartoe geleid nadat je een boeking bij ons hebt gemaakt.

Wie zorgt voor de verzekering?

De verzekering wordt altijd verzorgd door de verhuurder.

Wat is CDW of Collision Damage Waiver?

CDW vermindert je aansprakelijkheid voor je eigen huurauto als je een ongeluk veroorzaakt (en het is jouw schuld). Gewoonlijk bepaalt CDW het maximumbedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Zonder CDW zou je aansprakelijk kunnen zijn voor de volledige kosten van de huurauto als deze beschadigd raakt. Met CDW hoef je niet de volledige reparatiekosten te betalen, maar draag je bij aan de reparatiekosten tot een afgesproken niveau. Vaak worden wielen, banden, glas, onderkant, dak, sleutels, sloten en antennes niet gedekt door de CDW.

Wat is Theft Protect of TP?

TP beperkt je aansprakelijkheid in het geval dat de huurauto wordt gestolen. Gewoonlijk bepaalt TP het maximumbedrag dat het autoverhuurbedrijf je in rekening zal brengen voor het vervangen van een gestolen auto of het herstellen van schade na een poging tot autodiefstal.

Wat is Super Collision Damage Waiver (SCDW) of Full Damage Waiver (FDW)?

SCDW en FDW dekken meestal die onderdelen van de auto die niet onder de standaard CDW vallen, zoals ruiten, wielen of banden. Ze kunnen ook de borg en/of het eigen risico verlagen, wat betekent dat je misschien een lagere borg moet achterlaten bij het ophalen of zelfs helemaal niets hoeft te betalen voor schade.

Wat is WA of wettelijke aansprakelijkheid?

Als je tijdens het rijden andere weggebruikers verwondt of iemands eigendom beschadigt, betaalt de WA-dekking deze kosten. In de meeste landen is een WA-dekking wettelijk verplicht. TPL dekt geen schade aan de huurauto van de bestuurder zelf, noch diefstal van de auto.

Wanneer wordt de borg terugbetaald?

Het borgbedrag wordt vastgehouden voor de duur van de huur. Het wordt gedeblokkeerd of terugbetaald bij de veilige teruggave van het voertuig of binnen 10 tot 28 dagen na teruggave, zolang er geen extra kosten zijn voor de verhuurder.

Wat is een overschot?

Eigen risico is het maximale bedrag dat je moet betalen voor mogelijke schade. Als je eigen risico bijvoorbeeld 200 euro is en de schade aan de carrosserie bij terugkomst 1.000 euro bedraagt, hoef je slechts 200 euro te betalen. De resterende 800 euro wordt gedekt door de verzekeringspolis. Het eigen risico voor elke auto staat in de overeenkomst met de autoverhuurder.

Wat is het verschil tussen borg en eigen risico?

De Waarborgsom is een bedrag dat meestal bestaat uit een Eigen Risico en de kosten van mogelijke toekomstige uitgaven (vergoedingen, ontbrekende brandstof, snelheidsovertredingen tickets, boetes). Een Eigen Risico is een bedrag tot waar je verantwoordelijk voor bent in het geval van schade aan de auto.

Wat is een waarborgsom?

Verhuurders vragen een waarborgsom om zich in te dekken voor eventuele schade aan de auto of toekomstige kosten, zoals administratiekosten, ontbrekende brandstof en parkeer-/ snelheidsboetes, evenals het eigen risico van de CDW. Daarom moet je in de meeste gevallen een borg achterlaten wanneer je de auto ophaalt, zodat je zeker weet dat je de auto veilig kunt terugbrengen.

Wat betekent "of vergelijkbaar"?

Soms garandeert de autoverhuurder alleen een bepaalde categorie auto's, niet een specifiek merk en model. Autoverhuurbedrijven groeperen verschillende auto's in dezelfde categorie die dezelfde kenmerken moeten hebben als bevestigd op het moment van boeken. Dergelijke auto's worden gelabeld met "of soortgelijk" naast het merk en model, met details weergegeven als u met de muis over de auto beweegt.

Krijg ik het exacte voertuig dat ik heb geboekt?

Autoverhuurders doen hun best om de exacte auto te leveren die je hebt geboekt, maar ze kunnen geen specifiek automodel garanderen als gevolg van factoren zoals te laat terugkomen of schade op het laatste moment. Door deze veranderlijke omstandigheden kan het zijn dat je een model krijgt uit dezelfde autoklasse.

Hoe annuleer ik mijn boeking?

Om je boeking te annuleren, log je in op Mijn boekingen en klik je op Annuleren. Als je een boeking annuleert vóór de No-refund periode, wordt je vooruitbetaling volledig terugbetaald.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen voordat de huur is begonnen?

Neem direct contact met ons op via e-mail of telefoon. We zullen je verzoek evalueren, controleren of de wijzigingen mogelijk zijn en je boeking bijwerken. Afhankelijk van de aard van de wijzigingen kunnen er extra kosten ontstaan. Het verwerken van wijzigingen kan tot 24 uur duren.

Hoe kan ik een beoordeling achterlaten na de huur?

Ga na afloop van de huurperiode naar je boekingspagina en klik op "Laat een beoordeling achter" om je ervaring te beoordelen. Als u problemen wilt bespreken die zich tijdens uw huurperiode hebben voorgedaan, neem dan contact met ons op zodat we de kwestie kunnen onderzoeken.

Waarom een huurovereenkomst tekenen bij afhalen?

De huurovereenkomst die je ondertekent met het verhuurbedrijf is onderhevig aan de huurvoorwaarden en de wetgeving van het land waar je huurt. Lees de huurvoorwaarden van de overeenkomst zorgvuldig en zorg ervoor dat je ze begrijpt en ermee akkoord gaat.

Kan ik een auto laten bezorgen en ophalen?

Ja, maar er kunnen extra bezorgkosten van toepassing zijn, zowel bij het ophalen als bij het terugbrengen. Sommige bedrijven bieden gratis leveringen aan op bepaalde plaatsen wanneer de huurperiode een bepaald aantal dagen overschrijdt.

Kan ik de auto later terugbrengen?

Als je de auto niet kunt inleveren op de afgesproken inlevertijd, informeer dan de autoverhuurder. Het is misschien mogelijk om het voertuig iets later dan afgesproken terug te brengen.

Wat is een kilometerlimiet?

Sommige verhuurders beperken het aantal kilometers per dag of per huurperiode. Extra kilometers moeten bij terugkeer worden betaald, tenzij u Unlimited Mileage hebt gekocht bij uw reservering.

Wat gebeurt er bij terugkeer na schade?

Dit hangt af van de verzekering die je hebt. Als er schade is, breng dit dan onder de aandacht van de vertegenwoordiger. Vraag hen naar de kosten die zij nodig achten en laat het schriftelijk vastleggen. In de meeste gevallen zal de verhuurder de schade in rekening brengen door een deel van je borg in te houden. Laat jezelf altijd voldoende tijd voor de terugvlucht.

Wat moet ik controleren bij het afleveren?

Zorg ervoor dat de vertegenwoordiger van de leverancier de drop-off aftekent en dat de huurovereenkomst door de leverancier wordt afgetekend.

Mijn vluchttijd is veranderd

Als je vluchttijd of vluchtnummer is gewijzigd, moet je de actuele informatie zo snel mogelijk doorgeven aan de verhuurder.

Kan ik een voertuig met extra's huren?

Ja, optionele extra's moeten worden aangevraagd tijdens het boeken en de bijbehorende kosten worden weergegeven waar beschikbaar.

Kan ik nationale grenzen overschrijden met een huurauto?

Sommige verhuurders bieden de mogelijkheid om de landsgrenzen over te steken, andere niet. Als grensoverschrijding is toegestaan, kunnen extra kosten in rekening worden gebracht voor extra verzekeringen, belastingen, enz. Je moet de autoverhuurder informeren over het overschrijden van grenzen, anders kan je verzekering ongeldig worden. Vraag advies over de rijgebieden/landen die je van plan bent te bezoeken.

Als ik de auto eerder inlever, krijg ik dan geld terug voor ongebruikte dagen?

In de meeste gevallen betalen verhuurders geen geld terug voor het eerder dan afgesproken terugbrengen van de auto.

Wat wordt er gevraagd van de extra bestuurder?

De extra bestuurder moet aan dezelfde eisen voldoen als de hoofdbestuurder. Elke extra bestuurder moet aanwezig zijn bij het ophalen van het voertuig, in het bezit zijn van zijn documenten en geregistreerd staan in de huurovereenkomst.

Gereserveerd voertuig is in slechte staat bij afhalen

Controleer de auto grondig op eventuele gebreken bij het ophalen en breng de autoverhuurder op de hoogte van eventuele problemen. Maak foto's van de huurauto voor het ophalen en na het inleveren zodat er geen verwarring ontstaat over de staat van de auto bij terugkomst. Eventuele schade aan de auto kan van invloed zijn op uw Eigen Risico als dit niet voor de huur wordt opgelost. Bewaar altijd alle papieren die u krijgt.

Heb je vragen?

Voel je vrij om vragen te stellen en we antwoorden binnen 2 uur.

0/240